تخت کنار مادر, تخت نوزاد کنار مادر, راهنمای خرید, راهنمای خرید لوازم سیسمونی

تخت کنار مادر تاشو و قابل حمل

تخت خواب کودک

تخت کنار مادر تاشو

نوزاد شما بعد از گذراندن تجربه ی جنینی و زندگی در داخل شکم مادر، به تکان خوردن‌های مداوم عادت دارند، پس هنگامی که داخل گهواره و یا تخت کنار مادری که قابلیت گهواره شدن دارد، قرار می گیرد همان زندگی جنینی برایش تداعی می‌شود.
همان طور که می دانید در ماه های اولیه به دنیا آمدن نوزاد، نیاز به مراقبت و توجه بسیار احساس میشود به همین دلیل بهتر است هنگام خواب، فرزندتان در نزدیکی مادرش باشد زیرا همان گونه که مادر با در آغوش کشیدن کودکش احساس آرامش می کنید نوزاد نیز متقابلا همین احساس اطمینان و آرامش را تجربه خواهد کرد.

 

انواع تخت کنار مادر
تخت کنار مادر در مدل های مختلف و مواد اولیه مختلفی ساخته می شود که می تواند شامل چوب ، پلاستیک فشرده و ترکیب فلز و پارچه باشد.
همچنین تنوع رنگی که تولید کننده ها برای تخت کنار مادر در نظر می گیرند، انتخاب والدین را برای خرید تخت کنار مادر آسان تر می کند. اما نکته ای که برای والدین از ظاهر و رنگ تخت مهم تر است، کاربرد آن است.
امروزه تخت کنار مادر تاشو و قابل حمل یکی از مهمترین ویژگیها در هنگام انتخاب و خرید است.

 

به چه نوع تختی،تخت کنار مادر گفته میشود
تخت کنار مادر نوزاد تختی است که با متصل شدن به تخت مادر ، موجب نزدیک شدن مادر و کودک به یکدیگر میشود و تاثیر فراوانی در رشد جسمی و روانی نوزاد در ماههای اولیه زندگی دارد.
طبق نظر کارشناسان لازم است که نوزاد در سالهای اولیه زندگی در نزدیکی پدر و مادرش بخوابد،تا علاوه بر امنیت بیشتر ، مادر بتواند سریعتر به نوزاد دسترسی داشته باشد و عمل شیردهی را راحت تر انجام دهد.
بسیار مهم است که قبل از بیدار شدن کامل نوزاد، مادر در کنارش باشد و اجازه ندهد تا خواب عمیق او بهم بریزد. چراکه داشتن خواب عمیق و کافی برای نوزاد موجب رشد مغز و ماهیچه های او میشود.
همچنین بی قراری های شبانه نوزاد برای پدر و مادر نیز ، می تواند طاقت فرسا باشد ، به همین دلیل دسترسی سریع برای آرام کردن نوزاد از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

چرا کودک نباید در تخت والدینش بخوابد؟

مراقبت از عضو جدید خانه همواره دشوار است و بعضی از والدین دراین مورد حساسیت زیادی به خرج می دهند. مثلا بعضی از آنها دوست دارند نوزاد را بین خود بخوابانند که این اشتباهی فاحش و خطرناک است و ممکن است نوزاد را با خطرهای احتمالی و خفگی مواجه کند
راه حل این موضوع استفاده از تخت کنار مادر میباشد. تخت های کنار مادر این قابلیت را دارند که برای راحتی مادر و کودک در هنگام شیردهی با تخت مادر هم ارتفاع شوند،به سادگی از تخت والدین جدا شوند و در صورتی که تخت کنار مادر تاشو باشد به سرعت در فضای دلخواه شما قرار بگیرند.

تخت کنار مادر زویی

 

ویژگی های تخت کنار مادر
۱- یک تخت کنار مادر خوب قبل از هر چیز باید جنس خوبی داشته باشد تا به سرعت خراب نشود و نیازی به خرید مجدد یک تخت دیگر پیش نیاید.
۲-ضد حساسیت و ضد تعریق باشد و پارچه تشک آن به شکلی طراحی شده باشد که هوا به راحتی در داخل آن جریان پیدا کند. این ویژگی باعث میشود که به پوست حساس و لطیف نوزاد آسیبی وارد نشود.
۳- ویژگی تنظیم ارتفاع داشته باشد. از آن جهت که کودک از ۶ ماهگی به بعد توانایی حرکت دادن اندام های بدنش را دارد و تحرک در ماهیچه هایش بیشتر میشود ، در نتیجه ممکن است خودش از تخت پایین بپرد. در نتیجه زمانیکه کودک بزرگتر شد میتوان ارتفاع تخت را کاهش داد تا خیال والدین هم از بابت امنیت و سلامت نوزاد راحت شود.
۴-قابل حمل باشد تا زمانیکه مادر میخواهد کارهای روزانه را انجام دهد ،بتواند به راحتی تخت را حرکت داده و به پذیرایی یا آشپزخانه ببرد تا بتواند به طور کامل بر کودکش نظارت کند.
۵-تاشو باشد تا در صورتی که فضای خانه برای همیشه باز بودن تخت، کوچک است والدین بتوانند به راحتی آن را تا کرده و به محیط دیگری انتقال دهند.

 

ویژگی های تخت کنار مادر کودک

 

چرا تخت کنار مادر تاشو گزینه ی خوبیست؟
یکی از مهمترین قابلیت های تخت کنار مادر تاشو بودن آن است.
شما میتوانید تخت تاشو را جمع کرده و به هر اتاق یا فضای خارجی انتقال دهید، در چنین حالتی نیازی نیست تا مادر یا پدر به صورت مداوم به اتاق کودک بیاید و به او سر بزند و از سوی دیگر نیز کودک به علت حضور والدین در کنار خود باارامش بیشتری به خواب میرود.

تخت کنار مادر
تخت کنار مادر تاشو به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی تاشده و در صندق عقب ماشین جا بگیرد پس به آسانی میتوان آن را جابجا و بسته‌بندی کرد.
از آنجا که تخت کودک سنگین است این محصول به والدین این امکان را میدهد که به تنهایی تخت را جابجا و یا حتی در صورت نداشتن فضای کافی برای ساعتی جمع کنند،بدون اینکه نیاز به تخصص و یا مهارت خاصی داشته باشند.

 

در صورت خرید تخت تاشو، میتوانید تخت کودکتا‌ن را در زمانی که مهمان کسی هستید با خود به خانه ی میزبان ببرید و یا زمانی که میهمان دارید و می‌خواهید در مدت‌زمان پذیرایی کودکتان در کنارتان باشد(اما تخت او جلوی رفت و آمد را نگیرد)از این محصول استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *