دسته‌بندی نشده, تخت کنار مادر, تخت نوزاد, تخت نوزاد کنار مادر

مزایای تهیه تخت کنار مادر

مزایای تهیه تخت کنار مادر

مزایای تهیه تخت کنار مادر

مزایای تهیه تخت کنار مادر بر کسی پوشیده نیست. در هنگام خرید سیسمونی چند وسیله اصلی وجود دارد که حتما باید تهیه شود. یکی از این وسیله ها تخت کنار مادر است که در این مقاله راجع به تخت کنار مادر و مزایای تهیه آن برای نوزاد صحبت می کنیم.

از زمان های گذشته تا اکنون مادر نوزاد را کنار خودش می خواباند تا بتواند بهتر مواظبش باشد. این کار هم موجب نزدیکی عاطفی بین مادر و کودک میشود و هم بر سلامت ذهنی کودک بسیار تاثیرگذار است.

نوزادان در ماههای اولیه تولد بسیار ظریف هستند و نیاز به مراقبت های شدید والدین دارند ، پس موظف هستند که تمام امکانات لازم برای حفظ سلامت کودک خود را فراهم کنند.کودک ۹ ماه در محیط داخلی رحم زندگی کرده است و وقتی وارد دنیای جدیدی میشود باید همان آرامش و اطمینان را برایش فراهم کرد.

نوزادانی که در کنار مادر خود به خواب میروند آرامش و اطمینان بیشتری را در هنگام خواب تجربه می کنند و همچنین اختلال خواب کمتری را هم تجربه می کنند. اختلال در خواب حتی اگر به اندازه یک ساعت هم باشد قوه‌ی تخیل و خلاقیت کودک را کاهش می دهد. پس مقوله خواب برای نوزاد بیشتر از آنچه فکر می کنید در سلامت کودک تاثیر گذار است.

نوزادانی که ساعات خواب کافی و بدون اختلال داشته باشند هم از سلامت جسمی و هم از سلامت روانی بیشتری برخوردار هستند. پس خوابیدن نوزاد در کنار مادرش دارای اهمیت فراوانی است. پس خرید تخت کنار مادر نوزاد باعث نزدیکی کودک و مادر به یکدیگر شده و خواب راحت تری را موجب میشود.

مزایای خوابیدن نوزاد کنار مادر

استفاده از گهواره حدود ۵۰۰ سال است که به رسمیت شناخته شده است. علت این قضیه هم این است که در موارد زیادی وقتی نوزاد بین پدر و مادرش می خوابید دچار خفگی میشد و مرگ ناگهانی او را موجب میشد.

تخت کنار مادر برند زویی

پس از آن استفاده از تخت کنار مادر و یا گهواره برای نوزادان به رسمیت شناخته شد تا از این دست حوادث جلوگیری شود. از طرفی متخصصان معتقد هستند خوابیدن نوزاد کنار مادر مزیت های زیادی به همراه دارد. که به آنها اشاره می کنیم.

تقویت حس اعتماد به نفس

یکی از این مزایا این است که کودکانی که نزدیک والدین خود می خوابند در بزرگسالی اعتماد به نفس بیشتری دارند و مستقل تر هستند. علت آن هم تغذیه روحی نوزاد از والدینش است. بعضی ها فکر می کنند این قضیه موجب وابستگی شدید نوزاد به والدین و عدم استقلال او در بزرگسالی خواه شد ، در صورتیکه اگر والدین بطور مناسب و کنترل شده با نوزاد رفتار کنند هیچگاه این اتفاق نخواهد افتاد.

پیوند عاطفی میان نوزاد و مادر

هنکامی که نوزاد برای خوابیدن آماده میشود ، وقتی می بیند که مادر تا زمانیکه خوابش میبرد کنارش است با خیال راحت و آرامش زیادی می خوابد. از طرفی زمانی که شب از خواب میپرد و مادرش سریعا کنارش حاضر میشود ، نوزاد را آرام می کند و شیر می دهد ، پیوند عاطفی زیادی بین مادر و نوزاد ایجاد میشود. زیرا در همان ابتدا متجوجه میشود که تنها نیست و مادرش همیشه کنارش است.

تغذیه بهتر کودک

مادرانی که کنار نوزاد خود می خوابند قطعا عمل شیردهی راحتتری دارند. زیرا زمانیکه نوزاد از خواب میپرد قبل از اینکه از خواب عمیق بیدار شود می توانند سریعتر به کودکشان شیر بدهند تا آرام بگیرد. این موضوع برای مادران هم دارای اهمیت بسیاری است چرا که لازم نیست از اتاقی به اتاق دیگر برود و خواب خودش هم بهم بریزد.

جلوگیری از مرگ ناگهانی کودک ( SIDS)

خوابیدن والدین در کنار کودکان زیر دو سال خطر بروز مرگ ناشی از خفگی و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد در خواب (SIDS) را افزایش می دهد. همواره به خاطر داشته باشید که نوزاد یا کودک خردسال باید به پشت بخوابد، حتی اگر در کنارتان خوابیده و به او نزدیک هستید. در غیر این صورت احتمال مرگ ناشی از خفگی و یا سندروم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) جان او را تهدید خواهد کرد. از این گذشته سیگار کشیدن نزدیک نوزاد این احتمال را افزایش می دهد.

سندروم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS)

کارشناسان معتقد هستند که به هیچ عنوان نباید کودک در ماههای اولیه تولد در تخت والدین بخوابد چراکه احتمال مرگ ناگهانی کودک را افزایش می دهد. تخت والدین بالش، پتو و سایر وسایل نرم رختخواب را دارد که همه از عوامل خطر برای سندرم مرگ ناگهانی نوزاد به شمار می‌رود.

سندروم مرگ ناگهانی کودک

شرایطی که خواباندن کودک در تخت مشترک باعث (SIDS) میشود :

  • خواباندن کودکان کمتر از چهار ماه در تخت والدین
  • خوابیدن نوزاد در تخت یک فرد سیگاری یا سیگار کشیدن در اتاق خواب
  • خوابیدن نوزاد در تخت با اشخاص بسیار خسته، نا هوشیار یا تحت تأثیر داروهای آرام‌بخش
  • خوابیدن نوزاد در تخت دیگران غیر از والدینش مثل کودکان دیگر
  • خوابیدن در تخت مشترک با تشک مواج آبی یا تشک خیلی نرم
  • خواباندن نوزاد در محلی با سطحی نرم مثل یک کاناپه
  • خوابیدن نوزاد در تختی با بالش‌های زیاد
  • خواباندن نوزاد در تختی با لحاف، پتو یا روتختی سنگین

راهکارهایی برای کاهش خطر (SIDS)

تاکنون راهکاری صد در صدی برای کاهش این خطر به اثبات نرسیده ولی با رعایت چند مورد می توانید (SIDS) را تا حد امکان کاهش دهید.

زیر سر نوزاد بالش نگذارید

به هیچ عنوان زیر سر نوزاد تازه متولد شده یا اطراف او بالش نگذارید. لازم نیست تخت نوزاد را با وسیله های اضافی پر کرده و تجملاتی کنید. دور نوزاد هر چقدر ساده تر و خالی تر باشد بهتر است.

نوزاد را به پشت بخوابانید

هنگامیکه نوزاد دمر می خوابد به احتمال زیاد گرمش میشود و دچار مکث تنفسی میشود. یعنی هوایی را تنفس کند که بیرون داده و فاقد اکسیژن است. پس خواباندن نوزاد به حالت پشت بهترین کاری است که در حق کودکتان می توانید انجام دهید.

تخت کنار مادر خریداری کنید

تخت کنار مادر با کیفیت تهیه نمایید و آن را کنار تخت مادر فیکس نمایید. این کار خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را کاهش می‌دهد، زیرا به مادران اجازه دهد که سریع‌تر به تغییرات در تنفس و حرکات نوزادشان پاسخ دهند.

نوزاد را بیش از حد گرم نگه ندارید

بهتر است زمانیکه کودک خواب است روی او را تنها با لایه ای نازک بپوشانید. زمانیکه روی پیشانی و موهای نوزاد عرق مشاهده کردید هرچه زودتر بدن او را خنک کنید. از کلاه تنها زمانیکه نوزاد نارس این استفاده نمایید.

به هیچ عنوان سیگار نکشید

دقت کنید که هوای اطراف کودک را از هرگونه آلودگی و دود به دور نگه دارید. زیرا هرگونه مشکل در روند تنفسی کودک خطر مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش می دهد.

تشک و ملافه مناسب خریداری کنید

نوزادتان را روی یک تشک سفت، صاف، بدون بالش و فقط دارای یک ملافۀ کش‌دار کاملاً چسبیده به تشک بخوابانید. هیچگونه وسیله اضافی و یا اسباب بازی در اطراف نوزاد قرار ندهید.

تمامی این نکات گفته شده را اگر به درستی رعایت کنید خطر سندروم ناگهانی نوزاد را تا حد زیادی کاهش خواهید داد. لازم به ذکر است که نکات امنیتی دیگر بسیاری وجود دارد که بنا به تجربه والدین حتما باید رعایت شود.

خرید تخت کنار مادر ایرانی

در متن بالا سعی شد تا اهمیت خرید و مزایای تهیه تخت کنار مادر بحث شود. دیدید جدای از اینکه تخت برای آسایش و راحتی خواب نوزاد تاثیر دارد ، سلامت جسمی و روحیش را تا حد زیادی تامین می کند.

برند ایرانی زویی با طراحی و تولید بهترین تجهیزات و سیسمونی نوزاد ، برترین و بهترین تولید کننده داخل کشور بوده که سعی بر نزدیک کردن تولیدات ؛ به استانداردهای جهانی دارد.

تمامی تولیدات برند زویی منطبق بر جدیدترین و به روز ترین طراحی های دنیا بوده که هدف از این کار بهره مند شدن دلبندان ایرانی از بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات نوزاد می باشد.

از طرفی والدین با خیال راحت و انجام هزینه‌ای بسیار مناسب می توانند وسیله‌ای درخور شان خانواده محترم ایرانی تهیه کنند.

تخت کنار مادر نوزاد یکی از تولیدات فوق العاده این برند است که طراحی و تولید آن همانند نمونه خارجی بوده ولی با هزینه ای کمتر و معقول تر و به راحتی هرچه تمام تر می توانید آن را خریداری نمایید.

تخت کنار مادر

 

تخت کنار مادر نوزاد برند زویی

  • این تخت دارای بدنه آلمینیومی مستحکم است که برای کودکان تا وزن ۹ کیلوگرم قابل استفاده می باشد.
  • پایه های تخت قابل تنظیم هستند که ارتفاع را می توان را تخت مادر تنظیم کرد.

مزیت های تخت کنار مادر

  • این تخت دارای پایه هایی است که امکان گهواره شدن را به شما دهید تا کودک شما با آرامش بیشتری بخوابد.
  • تشک و پارچه های دور تخت قابلیت جدا شدن دارند.
  • این تشک و پارچه ها را می توان تا دمای ۳۰ درجه سانتیگراد نیز شستشو داد.
  • تشک و پارچه ها حالت مشبک دارند که جریان هوای بیشتری را داخل تخت جاری می سازد.
  • در قسمت جلوی محصول زیپ هایی برای نظاره کردن راحتتر نوزاد در شب وجود دارد.
  • این قابلیت باعث میشود عمل شیردهی بسار راحت انجام پذیرد.
  • این تخت دارای پشه بند است که دلبند شما را از گزند حشرات محفوظ نگه میدارد.
  • قابلیت جمع شدن و حمل محصول داخل کیف همراه آن.
  • این تخت دارای قابلیت تنظیم زاویه خواب برای آنتی رفلاکس کودک و نوزاد شما می باشد.

تخت کنار مادر نوزاد آنتی رفلاکس

رفلاکس در نوزادان که گاهی از آن با عنوان رفلاکس اسید در نوزادان نام برده می‌شود، به شرایطی گفته می‌شود که مدت کوتاهی بعد از تغذیه محتوای معده به بیرون برمی‌گردد. برگردانده شدن غذا «رفلاکس در نوزادان» معمولا با بزرگتر شدن نوزاد به تدریج برطرف خواهد شد و تنها در صورتی غیرطبیعی محسوب می‌شود که بعد از ۱۸ ماهگی همچنان ادامه داشته باشد.

رفلاکس در کودکان می تواند علت های متفاوتی داشته باشد. نوزادان در اکثر مواقع به صورت طاق باز می خوابند، که امکان رفلاکس را بیشتر می کند. علاوه بر این رژیم آن ها کاملا مایع است که این نکته هم رفلاکس نوزادان را تشدید می کند.

گاهی اوقات حباب های هوا در معده ممکن است مایعات را به عقب برگرداند. در موارد دیگرممکن است نوزاد شما به سادگی مقدار زیادی آب را به سرعت بنوشد. اگرچه رفلاکس در نوزادان اغلب بعد از غذا خوردن رخ می دهد، اما می تواند هر زمانی که فرزند شما سرفه، گریه و یا تقلا می کند هم اتفاق بیفتد.

یکی از راههایی که می توانید به راحتی از رفلاکس معده و مری دلبند خود جلوگیری نمایید خرید تخت های آنتی رفلاکس می باشد. برند زویی بصورت کاملا هوشمندانه ، با طراحی فوق العاده تخت کنار مادر مدل بیتا ، خاصیت تنظیم زاویه ۱۰ درجه را برای آنتی رفلاکس نوزاد قرار داده است.

شما به راحتی هر چه تمام تر و تنها با یک حرکت ، بعد از هربار شیردهی می توانید تخت را روی زاویه ده درجه تنظیم کنید تا علاوه بر خواب راحت تر ، از رفلاکس معده فرزند خود جلوگیری کرده باشید.

خاصیت آنتی رفلاکس تخت نوزاد

قیمت تخت کنار مادر

همانطور که گفتیم تلاش برند زویی در طراحی و تولیت تخت کنار مادر مدل بیتا هرچه نزدیک تر کردن این مدل به نمونه خارجی می باشد. طبعا اگر شما بتوانید برند ایرانی با کیفیت با قیمتی مناسب خریداری نمایید به نفعتان خواهد بود.

از طرفی اگر شما برند ایرانی خریداری کنید در صورت هرگونه خرابی قطعه یا مشکلی در وسیله به راحتی قابل پیگیری بوده و قطعات آن به راحتی در اختیار شما قرار می گیرد.

در حالیکه با خرید برند خارجی هم هزینه ای گزاف را متحمل می شوید و هم در صورت خرابی قطعه یا مشکل امکان پیگیری آن بسیار سخت است. اگر هم قابلیت پیگیری داشته باشد خرید و تعویض قطعات آن بسیار گران خواهد بود.

قیمت تخت کنار مادر زویی بسیار مناسب بوده و به گونه‌ای قرار داده شده که تمامی والدین دلسوز ایرانی بتوانند شرایط مناسب برای خواب فرزند خود را فراهم نمایند. از طرفی این تخت تماما متناسب با استانداردهای جهانی طراحی شده است و می توانید با خیال هرچه تمام تر آن را سفارش داده و استفاده نمایید.

خرید اینترنتی تخت کنار مادر

در این مقاله سعی شد تا در مورد مزایای تهیه تخت کنار مادر صحبت شده و نکاتی که برای خواب راحتتر و جلوگیری از SIDS  کودک مهم است ذکر شود.

تخت کنار مادر نوزاد مدل بیتا برند زویی یکی از بهترین تخت های نوزاد موجود داخل کشور بوده که به راحتی هرچه تمام تر می توانید آن را در سایت زویی ثبت سفارش کرده و در محل تحویل بگیرید.

محصولات برند زویی دارای ضمانت بی قید و شرط بوده و درصورت مشاهده هرگونه مشکل از طرف محصول ، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. بعد از کارشناسی شدن مشکل ، با شما تماس گرفته خواهد شد و در صورت لزوم قطعه و یا محصولی جدید برای شما فرستاده خواهد شد.

لازم به ذکر است که ارسال برای تهران و شهرستان کاملا رایگان است.

مطالب مرتبط

یک نظر در “مزایای تهیه تخت کنار مادر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *