دسته‌بندی نشده

صندلی غذا زویه

صندلی غذا کودک عروسكی

کودک برای آنکه بتواند به تنهایی غذا خوردن را شروع کند نیاز به زمان و مهارت کافی دارد.
هنگامی که کودک آمادگی پیدا می کند که غیر از شیر مادر ،غذای جامد را نیز امتحان کند دغدغه های والدین و چگونگی یاد دادن این مهارت نیز آغاز میشود.سن شروع غذا خوردن در کودکان یک زمان واحد و مشخص نیست و با توجه به رشد و توانایی آنها برای نشستن متفاوت است. یعنی زمانی که استخوانهای ستون فقرات محکم شود و غضروفی نباشد. در این زمان استفاده از صندلی غذا میتواند به خود کودک و والدین بسیار کمک می کند.
صندلی غذا بهتر است به شکلی باشد که اولا قرار دادن کودک در داخل آن و بیرون آوردن او راحت باشد ثانیا کمربند ایمنی صندلی به راحتی باز و بسته بشود.
شما میتوانید در این رابطه از صاحب برندها، صاحب فروشگاههای سیسمونی و افرادی که تجربه ی استفاده از صندلی غذا را داشته اند، مشورت بگیرید.اما باید بدانید که بیشتر حوادثی که در ارتباط با صندلی غذا برای کودک رخ می دهد، به دلیل نبستن کمربند ایمنی است.
هنگامی که کودک توانایی این را پیدا میکند که خودش را بالا بکشد و روی تخت کوچکش نیز همین کار را انجام میدهد، این کار را در صندلی غذای خود نیز تکرار خواهد کرد و نبستن کمربند ایمنی در چنین مواردی می تواند خطر آفرین باشد. استفاده از کمر بندهای سه یا پنج نقطه در چنین وضعیتی، کودک را از خطرات احتمالی در امان نگه خواهد داشت.
اگر به کودک‌تان در جاهای مختلفی از خانه غذا می‌دهید، پس داشتن صندلی غذاخوری چرخ‌دار زویه نعمت است! فقط یادتان نرود که وقتی صندلی را به محل مورد نظر انتقال دادید، حتما قفل چرخ را بزنید زیرا ممکن است بعد از نشستن کودکتان صندلی حرکت کند و اتفاق ناخوشایندی رخ دهد.
بعضی صندلی‌ها هر چهار پایه‌شان چرخ‌دار است. اما در این مدل‌ از صندلی زویه دو پایه در یکی از طرفین چرخ دارند. این مدل‌ صندلی‌ها را اول باید کمی کج کنید و سپس حرکت دهید.
تا زمانی که فرزندتان به قاشق‌چنگال عادت کند، باید انتظار کثیف کاری هایی را داشته باشید.
شما با توجه به طراحی بدنه صندلی به‌ویژه قسمت‌های که بیشتر در دسترس کودک است،متوجه خواهید شد که احتمال لک و کثیف شدن کدام بخش ها بیشتر است.مثلا باید مطمئن شوید که سینی صندلی ثابت نباشد.چون سینی‌های قابل‌شست‌وشو و قابل جدا شدن، تمیزکردن‌شان راحت‌تر است.
در همین راستا با انتخاب صندلی زویه که تمیزکردنش آسان است بخش عمده ای از مشکلتان حل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *