راهنمای خرید لوازم سیسمونی, سیسمونی

ماشین پایی کودک زویه

ماشین پایی کودک زویی

ماشین پایی کودک زویه

ماشین پایی کودک زویه : فعالیت‌ های بیرون از خانه یکی از بهترین راه‌ ها برای کمک به رشد کودکان است، نه فقط مهارت‌ های فیزیکی، بلکه همچنین کمک به مهارت‌ های اجتماعی و ذهنی است. یکی از بهترین وسیله ها اسکوتر ها و ماشین پایی کودک است. و با توجه به سازندگان و برندهای مختلفی که وجود دارد، می توان گفت برند زویه با توجه به سابقه درخشانی که در تولید ملزومات کودک دارد، دارای یکی از بهترین ها است. در ادامه راجع به ماشین پایی کودک زویه بیشتر خواهیم گفت.

ماشین پایی کودک زویه

ماشین پایی کودک زویه که در واقع یکی از انواع است به کودکان کمک می کند تا اهمیت قوانین پیرامون خود را درک کنند و در عین حال از خود و محیط اطراف خود با استفاده از قدرت و هماهنگی خود محافظت کنند. و به عنوان یک امتیاز، آنها در حین انجام این کار سرگرم می شوند.

انواع اسکوتر

اسکوترهای ضربه ای

اسکوتر های ضربه ای ساده ترین نوع اسکوتر ها هستند که دارای انواع مختلفی در طرح بندی و رنگ ها هستند به عنوان مثال ماشین پایی کودک زویه یکی از همین مدل اسکوتر ها محسوب می شود، در این اسکوتر ها کودک یک پای خود را روی عرشه نگه می دارد و سپس از پای دیگر برای هل دادن یا لگد زدن به اسکوتر استفاده می کند تا جلوتر برود.

مزیت اسکوتر ضربه ای این است که حمل و نقل آن راحت تر و جمع و جور تر است. و اگر فقط کودک خود را با اسکوترها آشنا می کنید، یک اسکوتر ضربه ای به او یاد می دهد که چگونه مدل را با بدن خود متعادل و کنترل کند. نوعی که کودک شما می تواند با آن ترفند انجام دهد نیز یک اسکوتر حقه بازی است. به طور کلی، توصیه می کنیم کودک خود را با استفاده از یک اسکوتر ضربه ای و یا ماشین پایی کودک زویه آموزش دهید تا مهارت های لازم را بیاموزد.

اسکوتر برقی

در اسکوترهای برقی، کودک شما به اندازه یک اسکوتر ضربه ای تلاش نمی کند. کودک مجبور نیست اسکوتر را با استفاده از پای خود فشار دهد زیرا یک موتور الکتریکی مدل را به حرکت در می آورد. این نیز یکی از دلایلی است که برخی از کودکان اسکوترهای برقی را به عنوان وسیله حمل و نقل خود ترجیح می دهند.

با این حال، اسکوترهای برقی در مقایسه با اسکوترهای ضربه ای هزینه بیشتری خواهند داشت. در عین حال، آنها با یک باتری قابل شارژ کار می کنند، بنابراین کودک شما باید قبل از استفاده آن را به خاطر بسپارد تا هنگام استفاده از آن باتری تخلیه نشود و از آنجایی که مداخله فیزیکی کمتری را شامل می شود، کودک شما باید بتواند قبل از استفاده از یک اسکوتر برقی، ابتدا تعادل خود را حفظ کند.

اسکوترهای دو چرخ

علاوه بر تمایز اسکوترها در نحوه کار با آنها، اسکوترهایی را نیز مشاهده خواهید کرد که طراحی آنها متفاوت هستند. به ویژه، سازندگان اسکوترهایی با پیکربندی چرخ های مختلف ایجاد کردند.

به طور سنتی، ما عادت داریم اسکوترهایی را فقط با دو چرخ ببینیم. به همین سادگی است که یک چرخ در جلو و دیگری در عقب است. و به دلیل این طراحی، وزن بهتری را نگه می‌ دارند و در عین حال سریع‌ تر هستند، بنابراین معمولا همان چیزی هستند که کودکان برای انجام ترفندها از آنها استفاده می‌ کنند.

اسکوترهای سه چرخ

در حالی که می توان گفت اسکوترهای دو چرخ سنتی تر هستند، ابتدا باید کودک خود را با یک اسکوتر سه چرخ و یا همان ماشین پایی کودک زویه آشنا کنید. و هنگامی که توانست مهارت های لازم را بیاموزد، می توانید یک اسکوتر دو چرخ تهیه کنید. برای مبتدیان یا کودکان کوچکتر، توصیه می کنیم آنها را با اسکوترهای سه چرخ و ماشین پایی کودک زویه آموزش دهید.

اسکوترهای حرفه ای

اسکوترهای حرفه ای برای کودکان بزرگتر است که در یک اسکوتر دو چرخ عملکرد خوبی دارند، می توانید برای آنها از اسکوترهای حرفه ای استفاده کنید تا ترفندها و حرکات بیشتری را تمرین کنند. در مقایسه با واحد دو چرخ معمولی، یک اسکوتر حرفه ای دارای دسته عریض تری برای گرفتن بهتر است. آنها همچنین به دلیل ساختار سبک وزن برای پرش، تلنگر و سایر ترفندها با خیال راحت و آسان ساخته شده اند.

اسکوترهای آفرود

مدل های آفرود فقط به دوچرخ محدود نمی شوند. امروزه اسکوترهای آفرود نیز در بازار پیدا می شود. این نوع اسکوتر می تواند زمین های سخت را تحمل کند زیرا چرخ ها و لاستیک های بزرگی دارد. همچنین لازم نیست نگران بیرون آمدن قاب باشید زیرا محکم و استوار است. اگر کودکان بزرگ‌ تری دارید که از اسکوتر در جاده‌ های ناهموار استفاده می‌ کنند، باید یک اسکوتر آفرود برای دوام تضمین شده در برابر سوء استفاده تهیه کنید.

اسکوتر مناسب برای سن کودک شما چیست؟

برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب اسکوتر مناسب بر اساس سن فرزندتان، موارد زیر را بررسی کنید:

برای سنین ۲ تا ۵ سال

بهترین اسکوتر برای کودکان ۲ تا ۵ ساله و برای کودکان نوپا به این دلیل که در این سن هنوز در حال معرفی به آنها در مورد نحوه استفاده ایمن، کارآمد و صحیح از اسکوتر هستید بنابراین، ویژگی‌ های مورد نیاز خود را در اسکوتر های این محدوده سنی پیدا خواهید کرد که برای کودکان شش سال و بالاتر ضروری نیست.

در سنین دو تا پنج سالگی، کودک شما هماهنگی دست و چشم و مهارت های حرکتی خود را درک می کند. آنها همچنین از نظر فیزیکی همچنان در حال پیشرفت هستند، بنابراین مطمئن شوید که یک اسکوتر تهیه می کنید که استفاده از آن آسان باشد. ماشین پایی کودک زویه ، یکی از بهترین انتخاب ها است.

برای کودکان دو سال، باید با  اسکوتر سه چرخ و ماشین پایی کودک زویه شروع کنید. استفاده از اسکوترهای سه چرخ راحت تر و ایمن تر است زیرا یک چرخ اضافی در جلو دارند. همچنین متوجه می شوید که عرشه ماشین پایی کودک زویه پهن تر و پایین تر از زمین است، که به این معنی است که پایداری بهتری دارد.

با این حال، ممکن است در مورد نحوه انتخاب بین واحدهای سه چرخ گیج شوید. مدل هایی وجود دارند که دارای دو چرخ در جلو هستند، در حالی که برخی دارای دو چرخ در عقب هستند. داشتن دو چرخ در جلو در اسکوتر برای کودکانی که تازه یاد می‌ گیرند چگونه اسکوتر سواری کنند را توصیه می‌ کنیم. در حدود چهار تا پنج سالگی، بسته به ارزیابی شما از فرزندتان، می توانید از یک اسکوتر دو چرخ استفاده کنید.

ماشین پایی کودک زویی

ماشین پایی کودک زویه-

برای سنین ۶ به بالا

کودکان ۶ سال به بالا که هنوز هم می توانند از اسکوتر سه چرخ و ماشین پایی کودک زویه استفاده کنند. با این حال، ممکن است کودک شما بخواهد مهارت های حرکتی و تعادلی خود را با اسکوتری سریعتر و سخت تر، مانند اسکوتر دو چرخ، تمرین کند. با این حال، فراموش نکنید که هنگام استفاده از اسکوتر دو چرخ، تجهیزات ایمنی مناسب را به او بدهید.

فاکتورهایی که باید هنگام خرید اسکوتر برای کودک خود در نظر بگیرید

ظرفیت

البته، اولین نکته در هنگام تهیه اسکوتر برای فرزندتان، ظرفیت آن است. و به طور خاص، در مورد وزن و محدوده ارتفاع اسکوتر صحبت می کنیم. این ویژگی ها برای اطمینان از قابل استفاده بودن و ایمن بودن اسکوتر برای کودک شما حیاتی هستند.

ثبات و تحرک

ویژگی بعدی که باید در اسکوتر خود بررسی کنید این است که ویژگی های آن در مورد ثبات و تحرک چقدر کارآمد و مؤثر است. این ویژگی ها دست به دست هم می دهند و باعث می شوند که فرزند شما برای سوار شدن بر روی اسکوتر به آنها تکیه می کند.

عرشه اسکوتر از نظر پایداری مهم است. به هر حال، عرشه بخشی از اسکوتر است که کل وزن بدن کودک شما را تحمل می کند. بنابراین، عرشه باید به اندازه کافی بادوام باشد تا در برابر کودک شما و برخی استفاده های خشن مقاومت کند.

در عین حال، اندازه عرشه نیز بر میزان راحتی سواری تأثیر می گذارد. اما نگران نباشید زیرا تنها چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که فرزندتان چه جثه ای دارد. اندازه عرشه باید متناسب باشد، به این معنی که هر چه کودک شما کوچکتر یا سبکتر باشد، عرشه نیز باید کوچکتر باشد.

تعادل و تحرک اسکوتر نیز به چرخ ها بستگی دارد. آنها باید بادوام و مستحکم باشند و همچنین باید اندازه مناسبی داشته باشند. به این ترتیب، کودک احساس راحتی می کند و برای حرکت دادن اسکوتر روی سطوح مختلف دچار مشکل نمی شود.

ایمنی

اگر به دنبال بهترین اسکوتر و یا ماشین پایی کودک زویه برای کودک خود باشید، داشتن تدابیر ایمنی الزامی است و شرطی نیست که بتوانید آن را به خطر بیاندازید. نظارت بر کودک و پوشاندن لباس به او برای ایمنی کافی نیست. خود اسکوتر نیز باید دارای ویژگی هایی باشد که فرزند شما بتواند خودش یاد بگیرد و از آن استفاده کند.

اولین ویژگی ایمنی که در هر اسکوتری ضروری است، ترمز است. اسکوترهای سه چرخ به دلیل این که سرعت زیادی ندارند، بنابراین اهمیت ترمز در آن ها دیده نمی شود، اما در اسکوترهای دو چرخ باید سیستم ترمز را بررسی کنید. کودک شما باید بتواند به راحتی آنها را درگیر کند، مخصوصا زمانی که در آن نقطه عشق ورزیدن با سرعت بالا هستند.

راحتی

عامل بعدی که باید در نظر گرفت، راحتی اسکوتر است. این ویژگی تا حدودی با فاکتور شماره یک ما مرتبط است، جایی که اسکوتر باید با سن، وزن و قد کودک شما سازگار باشد.

 قابلیت حمل و ذخیره سازی

آخرین نکته ای که می توانید هنگام انتخاب اسکوتر کودک خود به آن فکر کنید این است که در مورد قابلیت حمل و ذخیره سازی چقدر راحت است. اگرچه داشتن یک ویژگی تاشو ضروری نیست، اما اگر کودک شما همیشه اسکوتر خود را در سفر به همراه داشته باشد، می تواند یک نکته مهم باشد. به این ترتیب، کودک شما به راحتی می تواند آن را جمع و جورتر کند تا در هنگام سفر در فضا صرفه جویی کند.

مزایای سلامتی استفاده از اسکوتر برای کودکان

استقامت قلبی عروقی و کالری سوزی

اسکوتر سواری یک ورزش ایمن و کم خطر است که می تواند به کودک شما کمک کند تا سیستم قلبی عروقی خود را تقویت کند. سرعت اسکوتر بستگی به این دارد که کودک شما با چه سرعتی به آن ضربه می زند. بنابراین، هر چه کودک بیشتر از حرکت دادن اسکوتر خود لذت می برد، سلامت قلب خود را بیشتر تقویت می کند. و به عنوان یک امتیاز، کودک شما نیز می تواند مقداری کالری بسوزاند. همانطور که گفتیم، فعال کردن بچه ها از نظر بدنی همیشه یک مزیت است. به این ترتیب، آنها می توانند از افزایش وزن ناسالم و سایر خطرات سلامتی ناشی از سبک زندگی بی تحرک جلوگیری کنند.

ماشین پایی کودک زویی

ماشین پایی کودک زویه

رشد فیزیکی

کودکان خردسال برای تشویق رشد جسمانی به فعالیت های مختلفی نیاز دارند. اسکوتر به رشد و تقویت ماهیچه های کودک شما از بازوها، هسته مرکزی و پایین تا پاها کمک می کند. عمل متعادل و راست نگه داشتن این ماهیچه ها را به کار می اندازد و وقتی اسکوتر حرکت می کند، کودک شما عضلات بیشتری را درگیر می کند.

بهبود تعادل و هماهنگی

درست مانند اسکیت برد و دوچرخه، اسکوترها یکی از بهترین راه ها برای بهبود تعادل و هماهنگی کودکان هستند. ایجاد حس تعادل در سنین کودکی هنگامی که او در حال ایستادن در اسکوتر است، این مهارت را ارتقا می دهد.

توسعه مهارت های حرکتی

مانند مزایای قبلی برای سلامتی، شکی وجود ندارد که اسکوتر سواری نیز در رشد مهارت های حرکتی بزرگ و کوچک کودک شما مفید خواهد بود. زمانی که کودک شما از اسکوتر استفاده می کند، حرکات زیادی به طور همزمان اتفاق می افتد. که شامل آگاهی کامل از محیط اطراف و موانع احتمالی در تمام مدت زمانی که او در حال تعادل است، می شود. کودک شما همچنین باید از فرمان استفاده کند و پایش را آماده فشار دادن پدال ترمز در زمان توقف باشد. کودک شما باید تمام این حرکات را به صورت روان و ایمن انجام دهد.

توسعه شناختی

علاوه بر فواید سلامت جسمی، اسکوتر سواری برای سلامت روحی و روانی نیز مفید است. همانطور که گفتیم، کودک شما زمانی که از اسکوتر استفاده می کند چندین اقدام و تصمیم را به طور همزمان انجام می دهد. به عنوان مثال، او می تواند مهارت های تفکر انتقادی و تصمیم گیری خود را به سرعت و با خیال راحت تقویت کند.

 

تقویت مهارت های اجتماعی

در نهایت، استفاده از اسکوتر فقط یک فعالیت انفرادی نیست. هنگامی که در پارک هستید یا حتی اگر کوچولوی شما فقط با اقوام و دوستان خود در حال تعامل است، او قصد دارد مهارت های اجتماعی را نیز تمرین کند. استفاده از اسکوتر باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود، اما کودک شما نیز مهارت های جدیدی را از تماشای دیگر سواران یاد خواهد گرفت. ممکن است یکی از دوستان نیز بخواهد اسکوتر سواری را یاد بگیرند و فرزند شما می تواند به او یاد دهد که چگونه این کار را انجام دهد.

اسکوتر سواری حتی می تواند همدلی را در سنین پایین به کودکان بیاموزد. شاید دوستی به طور تصادفی به زمین بیفتد و دفعه بعد فرزندتان او را راهنمایی کند. یا این واقعیت که فرزند شما متوجه می شود که چرا برخی از کودکان می توانند زمان بیشتری را برای یادگیری نحوه استفاده از اسکوتر صرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *