دسته‌بندی نشده

چطور برای سفر هوایی با نوزاد آماده شوید؟

چطور برای سفر هوایی با نوزاد آماده شوید

سفر هوایی می تواند تمرینی برای افزایش صبر و حوصله شما باشد. همراه داشتن نوزاد با پوشک و همه وسایل اضافی دیگر، گریه هایی که نیاز به آرام کردن دارند و بیقراری های آرام نشدنی می تواند سفر با هواپیما را به یک چالش جدی برای شما تبدیل کند,

عمل به توصیه های زیر می تواند سفر شما را راحت تر کند و به شما کمک کند با آرامش به مقصد برسید :

صندلی ماشین را همراه خودتان ببرید :

صندلی ماشین کودک، وسیله ای است که نمی توانید بدون آن  سفر کنید. همراه داشتن این وسیله حمل کودک و انتقال او از ماشین به فرودگاه و هواپیما را در یک چشم بهم زدن ممکن می سازد. از آنجا که صندلی ماشین کودک قابل حمل است، می توانید آن را بدون نصب کردن داخل ماشین یا روی صندلی هواپیما قرار دهید.

همچنین می توانید صندلی را به کالسکه چتردار متصل کنید. چون سبک و قابل حمل است برای حرکت در ترمینال های شلوغ فرودگاه مناسب است. علاوه بر این به دلیل اینکه کودک به صورت رایگان پرواز می کند، نشاندن او روی پاهایتان مطمئن ترین راه برای سفر نیست زیرا در صورت تکان های شدید هواپیما، بازوهای والدین نمی تواند به اندازه کافی از کودک حمایت کند. بهترین جا برای کودک قرار گرفتن روی صندلی ماشین است. حتما موقع خرید صندلی به این نکته توجه کنید که برچسب استفاده در وسایل نقلیه موتوری و هواپیما را داشته باشد.

 

برنامه ریزی برای وعده های غذایی :

مسئله بعدی که باید به آن فکر کنید، غذا دادن به کودک است. شیردهی با سینه راحت ترین روش است زیرا می توانید با کمک یک روانداز فضای خصوصی را برای خودتان فراهم کنید.

شیر دادن با شیشه کمی سخت تر است. هنگام بستن چمدان و ساک سفر، برای صرفه جویی در جا به جای برداشتن چند شیشه شیر، یک شیشه شیر را با آسترهای مختلف همراهتان ببرید. اگر از شیر مایع استفاده می کنید، بازرسی پرواز به شما اجازه می دهد ۳.۴ اونس بیشتر از حد مجاز مایع داخل هواپیما ببرید. به یاد داشته باشید که شیرخشک آماده فقط یکساعت در دمای اتاق قابل نگهداری است.

شیرخشک های پودری قابلیت حمل بیشتری دارند اما برای درست کردن آن باید از خدمه پرواز بخواهید تا مقداری آب گرم برای مخلوط کردن شیر برای شما بیاورد. از داغ نبودن آب اطمینان حاصل کنید. برای کنترل دمای آب می توانید چندقطره از آن را روی مچ دستتان بریزید.

تعویض پوشک را آسان کنید :

بسته مخصوص تعویض پوشک، کیسه مخصوص نگهداری پوشک، دستمال مرطوب و یک زیرانداز که بتوانید آن  را روی هر سطحی و حتی روی پاهایتان پهن کنید و آن را به یک میز تعویض پوشک تبدیل کنید، همراه خود ببرید.

برنامه خواب کودک را به هم نزنید :

تلاش برای آرام کردن کودکی که در حال فریاد کشیدن است در جمع مسافران هواپیماست، می تواند عاملی برای استرس شما باشد. یکی از راهکارهای کلیدی برای پیشگیری از وقوع چنین صحنه هایی این است که برنامه خواب کودک را مطابق قبل اجرا کنید. وقتی کودکان واقعا خسته می شوند شروع به بهانه گیری می کنند. در ترمینال یا در هواپیما تفاوتی ندارد، اگر وقت خواب کودک فرارسیده است او را داخل کریرش قرار دهید.

برای مبارزه با بهانه گیری های خسته کننده، چند اسباب بازی که کودک قبلا آنها را ندیده است همراه داشته باشید. تازگی اسباب بازی ها توجه کودک را بیشتر از حد معمول جلب می کند.

احتمال گریه کودک زمان بلند شدن و نشستن هواپیما بیشتر از مواقع دیگر است چون گوش کودک در مقایسه با گوش بزرگسالان نسبت به تغییرات فشار حساس تر است. خصوصا فرود می تواند دردناک هم باشد. به محض اینکه خلبان اعلام می کند که در حال فرود آمدن هستید به کودک شیشه شیر، سینه خودتان یا پستانک بدهید تا شدت فشار را کاهش دهید. در صورتی که این راهکار بی اثر بود، به آرامی گوش های کودک را بکشید.

از چه زمانی می توانید با نوزاد سفر هوایی بروید؟

بر اساس قوانین شرکت های هواپیمایی نوزادان از ۱۰ روزگی به بعد می توانند به سفر هوایی بروند اما برای مسافرت نوزاد با هواپیما عجله نکنید. بسیاری از متخصصان کودک توصیه می کنند کودکان زیر یک و نیم ماه سوار هواپیما نشوند چون داخل هواپیما به علت شلوغی میکروب های مختلفی وجود دارد و سیستم ایمنی بدن نوزادان خیلی حساس هستند. مادر هم در طول ماه اول پس از زایمان به استراحت و بازسازی قوای جسمی نیاز دارد.

چطور برای سفر هوایی با نوزاد آماده شوید

چطور برای سفر هوایی با نوزاد آماده شوید

هنگام گرفتن بلیت بگویید که نوزادی همراه دارید

زمان گرفتن بلیت حتماً اعلام کنید که نوزاد همراه دارید. این مسئله هم روی پول بلیت تأثیر خواهد داشت و هم در اغلب پروازهای خارجی وجود نوزاد باعث می شود صندلی در نقطه امن تری از هواپیما به شما داده شود. اگر انتخاب صندلی بر عهده خودتان است صندلی هایی را که در کنار راهروها و در قسمت جلوی هواپیما قرار دارند انتخاب کنید تا راحت تر بتوانید برای تعویض پوشک و شست و شوی نوزاد به دستشویی بروید و خیلی مزاحم سایر مسافرها نشوید.

زودتر به فرودگاه بروید

اگر قرار است با نوزاد سفر کنید بد نیست نیم ساعت زودتر از زمان اعلام شده (یک ساعت قبل از پرواز) به فرودگاه بروید. با این کار به خودتان این فرصت را می دهید تا در صورت بروز مشکلات اضطراری مثل تعویض پوشک، آرامش داشته باشید. تمام فرودگاه ها اتاقی به نام اتاق مادر و کودک دارند که امکانات لازم برای مراقبت از کودک مثل امکان تعویض پوشک، شیر دادن به نوزاد و خواباندن نوزاد در آن وجود دارد. قبل از پرواز سری به این اتاق بزنید.

 

چه وسایلی برای نوزاد به داخل کابین ببریم؟

در طول سفر وسایلی مثل یک دست لباس، پوشک، شیشه شیر، آب معدنی، پستانک، دستمال مرطوب، پد مخصوص تعویض پوشک، کرم، پتوی سبک، شیر خشک و آب جوشیده مورد نیاز نوزاد است. تمام وسایل را داخل ساک دستی زیپ دار به داخل کابین ببرید. در هنگام مسافرت با نوزاد با هواپیما این اجازه به شما داده می شود که ۱۰۰ میلی گرم مایع، شامل شیر یا مواد غذایی کودک به داخل کابین هواپیما ببرید. البته این مایع هم شامل قوانین مربوط به تمام مایعات می شود و مأمور امنیتی باید حتماً شیر را آزمایش کند که بیش از یک ثانیه زمان نمی برد.

شیر دادن به نوزاد قبل از پرواز را فراموش نکنید

قبل از سوار شدن به هواپیما، به نوزادتان شیر بدهید و مطمئن شوید که آروغش را به خوبی گرفته اید. خوردن و میک زدن شیر در حین پرواز گاهی سبب ورود هوای بیشتری وارد روده ها و موجب شکم درد می‌شود. اگر لازم شد در طول مسافرت با نوزاد با هواپیما پرواز به او شیر بدهید، سعی کنید زمان آن با بلند شدن و به زمین نشستن هواپیما هم زمان باشد یا این کار را در چند وعدۀ کوچک تر انجام دهید و یک‌باره به او شیر ندهید و حتماً آروغش را هم خوب بگیرید.

پوشک نوزاد را قبل از پرواز عوض کنید

حتماً قبل از سوار شدن به هواپیما پوشک بچه را عوض کنید. با این کار آرامش خودتان و سایر مسافران را در ابتدای سفر هوایی تضمین می کنید.

 

مراقبت از گوش میانی نوزاد موقع سفر هوایی

یکی از مهم ترین نکاتی که موقع سفر هوایی با نوزاد باید به خاطر داشته باشید، مراقبت از گوش میانی او در مقابل تغییرات فشار هوا در هنگام بلند شدن و فرود هواپیماست. در این وضعیت تغییر فشار باعث می شود که فشار مضاعفی به گوش میانی نوزاد وارد شود بنابراین همانطور که به بزرگترها توصیه می شود موقع فرود یا بلند شدن از زمین آدامس بجوند، بهتر است در این دو وضعیت سینه مادر یا یک شیشه شیر یا حتی پستانک داخل دهان نوزاد باشد تا عمل مکیدن جلوی وارد شدن فشار اضافی به گوش را بگیرد.

صندلی نوزاد فراموش نشود

اگر شرایط مالی تان اجازه می دهد برای نوزاد یک صندلی جداگانه بگیرید و صندلی مخصوص او را با خودتان بیاورید تا بتوانید با خیال راحت فرزندتان را توی آن قرار داده و در تمام طول مسیر او را در آغوش نداشته باشید. درست است که در آغوش گرفتن نوزاد باعث می شود افراد کمتری به او دست بزنند یا بخواهند بغلش کنند و به این ترتیب از بیمار شدنش جلوگیری می شود، اما خطر افتادن و ضربه زدن نوزاد را نیز در طول سفر نباید نادیده گرفت. یادتان باشد پهنای صندلی نوزادتان نباید بیش از ۴۰ سانتی متر باشد تا روی صندلی هواپیما قابل جا گذاری باشد.

 

چطور برای سفر هوایی با نوزاد آماده شوید

چطور برای سفر هوایی با نوزاد آماده شوید

 

چند نکته اصولی برای همراهی بهتر و اصولی تر نوزادتان در سفرهای هوایی:

  • محفظه ای که در بالای سرتان وجود دارد را پر از وسایل نکنید. گذاشتن اشیای سنگین و زیاد در بالای سرتان خطر سقوط آنها را هنگام تکان‌ های ممتد هواپیما بیشتر می کند.
  • از پروازهای شلوغ دوری کنید. هر چه شمار مسافران هواپیما بیشتر رود، ریسک بیماری فرزندتان نیز افزایش پیدا می کند.
  • از پروازهای مستقیم تا حد امکان استفاده کنید. اگر ناچار هستید بین مسیرتان در یک فرودگاه دیگر هم توقف داشته باشید تعداد بلند شدن و فرود آمدن ‌ها به جای ۲ بار ۴ بار می شود.
  • در طول پرواز چای یا قهوه ننوشید. نوشیدنی ‌های داغ ممکن است روی نوزاد شما بریزد.
  • کمربندتان را بسته نگه دارید. اگر کمربندتان باز باشد، در موقع تکان ‌های هواپیما ممکن است نوزادتان از دست شما بیفتد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *