دسته‌بندی نشده

صندلی غذای نوزاد

صندلی غذای نوزاد

صندلی غذای کودک چی بخرم؟ کدام صندلی غذا مناسب تر است؟ هنگام خرید صندلی غذای دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم و… اگر جزو مادرانی هستید که خرید صندلی غذای نوزاد برایتان اهمیت دارد بهتر است قبل از خرید به این نکات توجه داشته باشید تا صندلی مناسبی را به خانه بیاورید و به این ترتیب سیسمونی نوزاد را کامل تر کنید.

صندلی غذای کودک چی بخرم

یکی از وسایلی که مادران از زمان بارداری و تهیه سیسمونی نوزاد در فکر خریدش هستند، صندلی غذای نوزاد است. واقعیت این است که همه نوزادان به صندلی مخصوص غذا خوری نیاز ندارند و خرید این صندلی در لیست ضروری سیسمونی جایی ندارد، اگر چه گاهی اوقات در فهرست لیست کامل سیسمونی نوزاد قرار می گیرد. با این وجود اگر می خواهید فرزند شما از همان دوران نوزادی به نشستن روی صندلی غذا عادت کرده و محل مشخصی برای غذا خوردن داشته باشد، بهتر است صندلی مخصوصی برای او در نظر بگیرید و هنگام خرید به انواع صندلی های غذا توجه داشته باشید. صندلی غذای کودک زویه ، صندلی غذای کودک گود بیبی، صندلی غذای کودک تاب شو و… از جمله محصولات پر طرفداری هستند که مادران به خریدشان فکر می کنند. با این وجود قبل از اینکه صندلی مشخصی برای غذا خوردن نوزاد در نظر بگیرید بهتر است به چند نکته مهم دقت داشته باشید تا محصول مناسبی را برای نوزاد به خانه بیاورید.

صندلی غذای نوزاد استاندارد

این صندلی غذای نوزاد طراحی ساده ای دارد و ممکن است آن را از جنس پلاستیک، چوب، فلز یا ترکیبی از آنها در بازار ببنید. این صندلی تجهیزات مدرنی ندارد و چند منظوره هم نیست. در واقع با صرف کمترین هزینه می توانید نیاز کودک به داشتن صندلی غذا را تامین کرده و از بابت خرید این وسیله دردسری به دلتان راه ندهید. هر چقدر امکانات صندلی غذای نوزاد و تزئینات آن بیشتر باشد به طور حتم قیمت بالاتری دارد.
نکته: این صندلی غذای نوزاد قابلیت جابه جایی کمی دارد و تاشو نیست. از این رو فقط در خانه خودتان می توانید از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید مدام این صندلی را از این خانه به خانه دیگری جابه جا کنید یا اهل سفر هستید، صندلی مناسب دیگری را برای غذای نوزاد در نظر بگیرید.

 

صندلی غذای نوزاد

صندلی غذای نوزاد

صندلی غذای نوزاد چندکاره

همانطور که از اسمش پیداست، این صندلی برای اهداف مختلفی قابل استفاده است و می توانید با شروع مصرف غذای کمکی نوزاد برای چند کار مختلف از آن استفاده کنید چون قابلیت تغییر دارد.

  • صندلی های چندکاره طوری طراحی‌شده‌اند که هم‌زمان با رشد کودک، تغییر شکل ‌دهند. اغلب آن‌ها را می‌توان تا ۳ سالگی هم استفاده کرد.
  • گاهی اوقات به این نوع از صندلی غذای کودک صندلی غذای دوکاره و صندلی غذای سه کاره هم می گویند.
  •  در مواردی می توانید با جدا کردن پایه صندلی می توانید این صندلی را روی صندلی غذای بزرگسالان نصب کنید. در این صورت حمل و نقل آن برای استفاده در فضای خارج از خانه یا سفر راحت تر می شود.
  • صندلی های چندکاره معمولاً ۳ بخش تشکیل‌شده‌اند: پایه، نشیمنگاه و سینی. البته در بعضی مدل‌ها، پایه از نشیمنگاه جدا نمی‌شود. با بزرگ شدن کودک هم می‌توان سینی صندلی را جدا کرد تا کودک بتواند همراه با دیگران روی میز غذا بخورد.
  • یکی از معایب صندلی های غذاخوری چندکاره این است که معمولاً ابعاد بزرگی دارند و به راحتی نمی توانید آنها را تا کنید. در نتیجه اگر در خانه یا آشپزخانه فضای کوچکی دارید به خریدشان فکر نکنید.

 

صندلی غذای نوزاد با قابلیت تنظیم ارتفاع

مهمترین ویژگی این صندلی همانطور که از اسمش پیداست قابلیت تنظیم ارتفاع آن است. به این ترتیب با بزرگ شدن کودک و حتی تا ۵ سالگی او هم می توانید از این صندلی استفاده کنید.

  • بعضی از مدل های صندلی غذاخوری قابل تنظیم این امکان را دارند که کودکانی با وزن بیشتر هم روی آنها بنشینند. به این ترتیب کودکان بزرگتر را می توانید با خیال راحت روی این صندلی های غذای نوزاد قرار دهید.
  • از جمله معایب این صندلی غذای نوزاد این است که معمولاً جاگیر است و برای نصب آن دستوالعمل نسبتاً پیچیده ای دارد. از این رو اگر فضای کوچکی در اختیار دارید به خرید این صندلی ها اصلاً فکر نکنید.

صندلی غذاخوری حمایتی

یک جور صندلی غذاخوری به دردبخور است که می توانید آن را روی صندلی غذا خوری بزرگسالان نصب کنید. این صندلی غذای نوزاد این امکان را برایتان فراهم می کند که هر یک از صندلی‌های دلخواهتان را در خانه به صندلی غذا خوری کودک تبدیل کنید. به این صندلی غذا خوری نوزاد، صندلی بوستر هم می گویند. فقط کافی است این صندلی غذاخوری نوزاد را روی صندلی موردنظر قرار دهید و آن را به کمربند صندلی نصب کنید.
اگر فضای کمی برای قرار دادن صندلی غذای نوزاد دارید شک نکنید که این صندلی یکی از نمونه های مناسب برای شماست. می‌توانید بین این صندلی و زیرین یک‌تکه حوله یا پارچه محافظ قرار دهید. البته این را هم بدانید که نصب کردن آن بر روی صندلی بزرگسالان کمی وقت گیر است و باید قبل از زمان غذادهی به نوزاد آن را نصب کرده باشید تا کودک را برای نصب این صندلی معطل نکنید و غذا را به موقع روی صندلی در اختیارش قرار دهید.

صندلی غذای نوزاد

صندلی غذای نوزاد

صندلی غذای نوزاد از جنس پارچه

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این صندلی غذای نوزاد پارچه ای هم تولید شده اند تا بتوانید برای غذا دادن به نوزاد به راحتی از آنها استفاده کنید. این وسیله پارچه ای بسیار سبک و کم وزن است و می توانید آن را برای شست و شو داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. از این رو بهترین انتخاب برای افرادی است که می خواهند در طول سفر یک صندلی ویژه برای نوزادشان داشته باشند.
نصب این صندلی پارچه ای ساده است. در پشت این وسیله بند هایی وجود دارد که می توانید آن را به صندلی بزرگسالان متصل کنید و نوزاد را داخل آن بنشانید. از این رو گزینه خوبی برای مادرانی است که می خواهند یک صندلی ارزان قیمت در خانه داشته باشند. البته یکی از معایب این صندلی این است که فاقد سینی است. از این رو پس از استفاده از آن معمولاً صندلی زیرین کثیف می‌شود.  بنابراین بهتر است این صندلی غذای نوزاد را به صندلی‌های چوبی یا فلزی متصل کنید تا بعد از غذا به‌ راحتی صندلی را تمیز کنید. این وسیله، ارتفاع کودک را از سطح صندلی بالاتر نمی‌برد و صرفاً کودک را به پشتی صندلی تکیه می‌دهد. از این رو ممکن است برای بعضی از نوزادان کارآیی نداشته باشد و قدشان به بالای میز نرسد. در این صورت می توانید چند بالش زیر کودک قرار دهید و بعد صندلی را روی آن متصل سازید.

 

نکته های خرید صندلی غذای کودک دست دوم

این روزها با گران شدن صندلی های غذا ممکن است بعضی از مادران به فکر خرید صندلی غذای نوزاد دست دوم باشند. در چنین شرایطی و همینطور هنگام خرید صندلی غذاخوری نو، لازم است که مادران به چند نکته دقت داشته باشند تا صندلی مناسبی را به خانه بیاورند.

  • نوع صندلی غذای نوزاد

بر اساس آنچه در بالا توضیح دادیم و با توجه به نیاز خودتان، فضای موجود و خواسته های نوزاد، صندلی مناسبی را در نظر بگیرید. البته هنگام خرید به اندازه صندلی و گروه سنی مناسب جهت استفاده از آن توجه داشته باشید

 

صندلی غذای نوزاد

صندلی غذای نوزاد

  • سینی صندلی غذای نوزاد

محبوب ترین انتخاب مادران صندلی هایی هستند که سینی متحرک دارند. به این معنی که امکان جدا شدن و شستشوی سینی وجود داشته باشد. بعضی از این سینی ها قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی را هم دارند و به این ترتیب خیال ماداران از بابت شستشوی سینی غذای نوزاد راحت می شود. صندلی هایی که صندلی قابل جدا شدن دارند برای آسایش مادران گزینه مناسب تری به شمار می روند.

  • راحتی تمیز کردن صندلی غذای نوزاد

بهتر است صندلی هایی را انتخاب کنید که قطعات زیادی نداشته و به سادگی از هم جدا شود. در این صورت باز کردن صندلی و تمیز کردن خرده های غذا از لابه لای آن ساده تر می شود.

  • قابلیت تغییر صندلی غذای نوزاد

بعضی از صندلی های غذا این قابلیت را دارند که با بزرگ شدن نوزاد به صندلی معمولی تبدیل شود. اگر می‌خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید این صندلی به کارتان می‌آید.

  • استحکام صندلی غذای نوزاد

صندلی‌هایی که پایه پهنی دارند نسبت به پایه های ظریف، بر روی زمین استحکام بیشتری دارند. اگر صندلی از جنس مقاومی نباشد احتمال شکستگی و صدمه به نوزاد وجود دارد.

  • راحتی نوزاد

راحتی نوزاد نکته دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. بعضی از صندلی های دست دوم تشکچه فرو رفته‌ای دارند و در نتیجه ممکن است اسباب ناراحتی نوزاد فراهم شود. از این رو قبل از خرید به این نکته توجه داشته باشید.

تعمیر صندلی غذای نوزاد

اگر صندلی غذای نوزاد شما دچار شکستگی یا مشکلی شد آن را برای تعمیر به نمایندگی یا تعمیرگاه معتبر تحویل دهید. از بابت ایمنی صندلی غذای نوزاد مطمئن شوید و خودتان برای تعمیر اقدام نکنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *