تخت کنار مادر, تخت نوزاد, تخت نوزاد کنار مادر

نکات ایمنی اتاق خواب کودک

نکات ایمنی اتاق خواب کودک

نکات ایمنی اتاق خواب کودک ،کودکان در بدو تولد تا چند سال اول زندگی بسیار حساس هستند، از این رو نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند. این مراقبت ها شامل مراقبت های جسمانی و روانی می باشد. به دنیا آمدن کودک بخصوص اولین فرزند برای والدین تجربه‌ای متفاوت و نوین است و به آنها احساس معنادار بودن را القا می‌کند. کودک زمانیکه از لحاظ روانی و جسمانی احساس امنیت کند قطعا در آینده فردی سالم و مثبت در جامعه ظاهر خواهد شد. برای دانستن نکات ایمنی لازم برای اتاق خواب کودک با ما همراه باشید.

نکات ایمنی اتاق خواب کودک

نکات ایمنی اتاق خواب کودک

والدین زمانیکه که تصمیم می گیرند نوزادی را بدنیا آورند ، باید امکانات لازم را برای راحتی و امنیت کودکشان نیز فراهم کنند. این مورد می تواند به فراهم آوردن اتاق و محیطی برای امنیت جسمانی نوزاد نیز تعمیم پیدا کند.

شما قطعا می دانید که اتاق خواب کودک یکی از محیط هایی است که تا حد امکان باید ساده طراحی شود ، چرا که معمولا اشیای ریز برای کودکتان جلب توجه می کند و امکان بلع آنها توسط نوزاد وجود دارد.

پس بهتر است محیط را تا حد امکان عاری از هر نوع شی و اتمسفری که برای کودک مضر است طراحی کنید تا آسیبی به کودکتان وارد نشود. شما در مرحله اول با چیدمان اصولی اتاق خواب و در مرحله دوم با خرید محصولات ایمن برای کودک می توانید امنیت کافی برای نوزادتان فراهم کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ایمنی اتاق خواب کودک

با نگاهی اجمالی به سایتهای طراحی دکوراسیون متوجه میشوید که اغلب طراحان به زیبایی اتاق خواب کودک بیشتر اهمیت می دهند تا اینکه محیطی ایمن را برای کودک فراهم کنند. ولی در متن پایین به چند نکته ایمنی برای طراحی مناسب اتاق خواب کودک اشاره خواهیم کرد.

اسباب بازی های خطرناک و اشیای ریز

اسباب بازی هایی مانند دارت ، تیر و کمان و یا شمشیر برای کودک بسیار خطرناک هستند. چرا نوک تیز دارند و احتمال اینکه به خودشان آسیب بزنند وجود دارد. از طرفی عروسکها و اشیایی که مو دارند نیز بسیار خطرناک اند ؛ چون احتمال اینکه کودک آن را ببلعد زیاد است. پس در هنگام خرید اسباب بازی حتما روی جعبه را مشاهده کنید و با توجه به رده سنی کودکتان خرید کنید. دومین نکته اسباب بازی و اشیای ریز در اتاق خواب کودک است. کودک از سن ۶ ماهگی توانایی گرفتن اشیا در دستانش را دارد و بصورت غیر ارادی آنها را به سمت دهانش میبرد. اگر در اطراف کودک اشیای ریزی که جلب توجه کند وجود داشته باشد ، احتمال بلع آن توسط کودک و خفگی بسیار بالاست. پس سعی کنید در اتاق کودک هیچگونه شی ریز وجود نداشته باشد.

مواظب پریز های برق باشید

دقت کنید که در اتاق کودک تا حد امکان پریز های برق را با درپوش مخصوص ببندید. نوزادان و کودکان عادت دارند که انگشتان خود را بمکند. طبعا انگشت آنها خیس میشود. از طرفی روحیه بسیار کنجکاوی دارند و اگر در این حین کنار پریز برقی باشند و انگشت خود را داخل پریز کنند اتفاق ناخوشایندی خواهد افتاد.

ایمنی کودک

 

دقت کنید اگر در اتاق کودک چراغ خواب روشن می کنید در ارتفاع بالا و جایی باشد که دست کودک به آن نرسد. سیم های چراغ خواب را هم طوری تنظیم کنید که جلوی دست کودک نباشد.

مواد بهداشتی و آرایشی

شما احتمالا همراه با خرید تخت کودک ، کمد و دیگر وسائل مورد نیاز برای اتاق را خریداری خواهید کرد. معمولا در این کمد ها پوشک ، لوسیون ، کرم و سایر لوازم بهداشتی کودک را قرا می دهید. دقت کنید که تا می توانید این وسائل را دور از دسترس و در ارتفاع بالا قرار دهید.

در صورت بلع این مواد توسط کودک ممکن است خطرات جبران ناپذیری کودک را تهدید کند. در اتاق کودک جعبه لوازم اولیه ، قرص ، داروی شیمیایی و پماد قرار ندهید. روی کمد کودک مجسمه و یا وسیله زینتی قرار ندهید ، اگر کودک به کمد ضربه وارد کند و اجسام سنگین پایین بیفتد ، باعث آسیب به کودک خواهد شد.

ایمنی تخت کودک

تخت کنار مادر مهمترین جز در خرید سیسمونی است. خرید تخت کنار مادر را با حساسیت و تحقیقات بیشتری انجام دهید ؛ چرا که استفاده از تخت کودک تبعات روانی و جسمانی مثبتی در آینده برای کودک ایجاد خواهد کرد. از تبعات روانی مثبت می توان به تقویت حس اعتماد به نفس کودک و از تبعات جسمانی آنتی رفلاکس و شکل بهتر ستون فقرات کودک است. در متن پایین به یکسری ویژگی های تخت کنار مادر که دارای اهمیت فراوانی برای ایجاد ایمنی کودک هستند ، اشاره می کنیم.

  1. ایجاد یک منطقه خواب ایمن برای کودک شما ضروری است هر تختی که کودک روی آن می خوابد (از جمله گهواره ها ، تخت کودک و یا تخت کنار نوزاد ) باید برای کودک ایمن باشد ، کودک را باید در پشت به گونه ای که راه تنفس او بسته نشود قرار داد تا به راحتی بخوابد.
  2. به یاد داشته باشید که از یک تشک مخصوص تخت نوزاد استفاده کنید، تخت بچه و محل خواب باید محکم باشد. کودک را روی تشک آبی ، بالش و یا هر سطح نرم دیگری قرار ندهید سطح خواب نرم و کوسن مانند برای نوزادان ممکن است منجر به خفگی شود . ملحفه ی کودک باید کاملا به تشک چسبیده باشد و امکان جا به جایی ملحفه و بستن راه تنفس کودک به وسیله ملحفه وجود نداشته باشد.
  3. تشکی که در تخت کنار مادرقرار می دهید باید در قسمت بالا و کنار (یا طرفین گهواره یا تخت کودک) محکم باشد. دو انگشت را بین تشک و تخت قرار دهید. اگر بتوانید بیش از دو انگشت در را در این فضا قرار دهید ، خطر گیر افتادن پاها ، دست ها و سر در فضای ناامن را افزایش می دهد.
  4. بین تختخواب و دیوار مجاور فاصله ای که کودک بتواند بچرخد و به دام بیفتد ، نباید وجود داشته باشد. همان طور که می دانید کودک به صورت غریزه ای در روزهای ابتدایی به بوی مادرخود نیاز دارد کنار مادر بودن برای کودک حس امنیت میدهد و موجب میشود کودک به راحتی به خواب اسوده فرو رود و بی قراری های شبانه کمتری داشته باشد.
  5. انتخاب یک تخت کنار مادر خوب که قابلیت تنظیم ارتفاع ۱۰ درجه داشته باشد ، می تواند از رفلاکس کودکتان جلوگیری کند و مشکلات دل درد یا کولیک را به حداقل می رساند.

این موارد از مهم ترین ویژگی هایی هستند که امنیت تخت و در نهایت امنیت کودک را تضمین می کند. ولی اینکه شما چه نوع تخت کنار مادری را خریداری می کنید نیز بسیار اهمیت دارد.

برند زویی ، تولید کننده تخصصی محصولات ایمن کودک و سیسمونی ، یکی از بهترین تولیدکنندگان داخلی کشور است که با استفاده از استانداردهای جهانی سعی در تولید محصولاتی با کیفیت و مقرون بصرفه نموده است تا تمامی والدین دلسوز ایرانی بتوانند با تهیه بهترین محصولات ، ایمنی کودک خود را چندین برابر کنند. تخت کنار مادر زویی یکی از بهترین و پر فروشترین محصولات این برند است که تمامی ویژگی ها و استانداردهای لازم برای حفاظت از دلبند شما را دارا می باشد.

ویژگی های تخت کنار مادر زویی

تخت کنار مادر زویی دارای پایه هایی می باشد که امکان گهواره (نی نی لای لای) شدن را به شما می دهد تا کودک شما با آرامش بیشتری بخوابد ، همچنین تشک و پارچه های رویه این محصول قابلیت جدا شدن و شستشو تا دمای ۳۰ درجه سانتیگراد را دارد.

 

ایمنی اتاق خواب کودک

 

در ضمن حالت مشبک تشک ها و پارچه ، جریان هوای بیشتری را داخل این تخت جاری می سازد. در قسمت جلو محصول ، زیپ هایی برای باز شدن تعبیه شده که با کمک آن والدین می توانند هر شب با خیال راحت تری کودک خود را نظاره کنند. از مزایای استفاده از این محصول می توان به زمان استراحت و در آغوش گرفتن نوزاد و شیر دادن به نوزاد در کنار تخت مادر اشاره کرد. داشتن پشه بند مناسب این محصول ، کودکتان را از گزند حشرات محفوظ می دارد. طراحی این تخت ، کاملاً مشابه محصولات اروپایی می باشد با این تفاوت که قیمت مناسب تری نسبت به کالا های خارجی مشابه دارد. ویژگی های تخت کنار مادربرند زویی:

  1. پایه ها با قابلیت تبدیل شدن به نی نی لای لای
  2. دارای دستگیره های تنظیم ارتفاع
  3. پارچه داخل راشل و تترون ۳ لایه ضد تعریق و ضد حساسیت
  4. دارای پشه بند

شما امکان خرید آنلاین تخت کنار مادر زویی را با تضمین بهترین قیمت ممکن دارید. تمامی تخت های کنار مادر دارای گارانتی اصلی شرکتی بوده و تنوع رنگ موجودی تخت کنار مادر بالا می باشد، بدین منظور و جهت سهولت در خرید شما به راحتی امکان فیلترینگ محصولات جهت دسترسی سریعتر به محصول مورد نظر و حتی امکان مقایسه تخت کنار مادر مختلف را دارا می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *